Labels

Labels

:: Kalau Comel Click Ler::

Tuesday, April 3, 2012

::Wakil::

Salam
Peacho0..(^_^)v

how u guys doin'? ma doin' just fine..

(please make it sound like nigre..bwahaha)

APEKAH??

entry title bertajuk "WAKIL"???


nak buat entry tentang pilihan raya ke cik paghah oii...ouh..tidak..tidak..tidak sama sekali..kali ni aku nak cerita tentang kisah kehidupan..sebagai contoh..diri aku sendiri..kadang-kadang..bila aku rindu dekat seseorang, tangan aku ni laju je pergi playlist dan cari lagu "bila rindu ku sebut namamu"...bila aku rasa bengang terus je tangan ni play lagu "bila rindu ku sebut namamu" jugak...hehehe..bukan..bukan..terus je aku bukak lagu heavy metal..macam tu lah..kadang-kadang..bila sesuatu berlaku dekat aku...aku akan jumpa je lirik dalam lagu yang lebih kurang sama dengan situasi yang aku alami..selalu aku gunakan method ni bila nak luahkan perasaan dekat seseorang..eceh..tapi memang betul pun..eleh..macam la korang tak pernah buat kan...malu nak mengaku le tew...sebagai contoh..malam ni aku nak bagi korang dengar satu lagu hindustan..
(maafla..cik kajol memang macam ni) huhu..

lagu ni kalau bagi orang melayu pronounce memang agak kelakar la bunyi dia..tajuk lagu ni..

"Kateya Karoon"

ce cakap lelaju..

tak ke bunyi macam 

"ketiak garu"

#sangat tidak senonoh disitu#
hehehe...

ok..sila dengar lagu dia pulak...


::dengar sambil goyang-goyang bahu secara manja::

ok..lagu ni dalam cerita rockstar..cerita ni aku xpernah tengok lagi tapi lagu ni aku dengar dekat channel B4U..dah xde dah channel tu..dia pergi tukar ngan astro BELLA la pulak..huhuhu..ok..kat bawah ni aku letak meaning lagu ni..

Ting ling ling ling ting ling ling ling

Ting ling ling ling ting ling ling

Kateya karoon kateya karoon

Tera roon kateya karoon

Tera roon tera roon tera roon roon roon roon roooon

Saari raati kateya karun

Kateya karoon kateya karoon

Sari raati kateya karoon

[I spin your cotton all night]

Saara din sochhan vich langhda

[The entore day is spent in this thought]

Tere lai hun jiyun te marun

[I shall live & die for you]

Eh tan mera charkha hove

[Be a spinning wheel O' my body]

Hove ulfat yaar di chittaa roon

[And let the love of my beloved be pure cotton]

Nachdi phiroon tapdi phiroon

[Let me dance let me fly]

Keeli mai napdi phiroon

[Let me be in ecstacy]

Hadh karoon, hadh karoon

Hadh karoon roon roon roon rooooon

[Crossing all boundaries all barriers]

Yaara bulle luteya karoon

Mainu darr hun naiyo jag da

[Unfazed...fearless from the world]

Tere lai hun jiyun te maroon

[I shall live and die for you]

Mai saari raat kateya kateya karoon....

 "Kateya Karoon is an old punjabi folk song- The women in olden times used to make cotton on the spinning feel and wait and sing waiting for their husbands or lovers.."

alahai..that's should explain why the girl in this video clip doing crazy things..its just to have fun with her lover..to be happy with all the time they spend together...if you guys could see how she look at him, how she wish she could be with him all the time..sweet kan sebenarnya video ngan lagu ni..sedih pulak bila baca lirik dia because that is just the thing that I really need for now...to spend time with my love without having to worries about anything...fearless from the world...I just really wish I could do that...
#lapanpuluhtigatitikairmata#


 okeh-okeh..fine..asyik lagu hindustan je cik paghah ni..


ekceli..orang melayu pun ada buat lagu 'sweetfantasyromantic" macam ni..contoh terlatest adalah lagu..
"bawaku pergi-by zizan ft kaka"  
ciptaan malique

tapi dah kena band pula lagu ni...honestly speaking aku memang suka sangat lagu ni..dan langsung tak terfikir nak lari rumah selepas 45 minit dengar lagu ni hokay.. but then..why la..why..sempit sungguh pemikiran mereka-mereka yang mengecam lagu ni...tolong la..lagu zaman p.ramlee dulu pun ada lirik yang mengandungi pasangan kekasih yang cuba melarikan diri dari dunia realiti...it just a song..and its a pleasant hearing songs I must say...(wahh..hamikawww..kan dah kuar speaking london)

lagu dan lirik adalah medium dalam melahirkan perasaan dalam diri manusia..kadang-kadang kita tak mampu untuk bersuara secara terbuka tentang apa yang kita rasa, apa yang kita impikan dan apa yang kita fikirkan..jadi kita mencari 'Wakil' untuk menyampaikan dan menzahirkan semua itu....

please don't kill that song
and 
please...
don't kill that feeling too...



#thisonelovemessageisfromawesomeyangohsem#
mmwaaahh!!

No comments:

Post a Comment