Labels

Labels

:: Kalau Comel Click Ler::

Wednesday, June 13, 2012

I.N.S.P.I.R.E.D

Salam..Hye Semua!

(^_^)v

hari ni cik paghah nak story tentang something yang special sikit...haa..dengar je kita cakap special dah nervous la tu kan u'olls ni..hiks! 

sebenarnya tak de lah special mana pun..cuma cik paghah nak share something that really catch my attention...gitew..masa kita tengah blogwalking hari tu..tiba-tiba kita ter'pergi' kat satu blog ni.. 

"HijabScarf"

blog ini dimiliki oleh seorang supermodel dari seberang iaitu mrs.fifi alvianto..fifi alvianto ni jugak mempunyai blog family dia sendiri iaitu "The Alvianto" apa yang interesting nya tentang fifi alvianto ini?? she's a model, she's a wifey, she's a mommy and she's gorgeous!! beliau ini cantik sangat!! Subhanallah sangat cantik sampai tak tahu nak cakap macam mana..apa yang membuatkan beliau lebih cantik, she's wearing hijab...(^_^) 
so siapa cakap bila berhijab itu xboleh nampak cantik & berfesyen??

 suka sangat dengan semua gambar-gambar fifi alvianto ni..dia ni sangatlah berbakat sebab semua gambar dia, dia yang edit sendiri dan terus menjadi kan gambar itu super awesome!! huwuwuwuu..nanges..nak jugak!! (T_T)



so, let's see some of the picture of fifi alvianto











 
::ouh..ouh..canteknya kamu::




::with her besties..singapore uss::
 besties??? singapore???
gambar ni sungguh memicit hati kuh
(T_T)




::with her hubby::
awww..so sweet
 tetibe terberangan wajah kita dan abg encem

~wakakakaka..sawan~
(@_@)



::with her little princess..lola..::
holo2..^^

sangat stylo kan..rasa2 cik paghah kalau nak pakai ghupe itew memang idok ler..haha! sebenarnya jauh di sudut hati teringin juga nak jadi stylo milo cam ni..nanti mesti semua orang tengok..hewhew...

"kita kan..kita kan..sebenarnya malu kalau kita jalan-jalan pastu orang tengok kita..^^"

~puikkk~

hahaha..sila jangan layan cik paghah ketika beliau tengah "senget" takut nanti anda yang sasau..


mesti ada yang tertanya-tanya kenapa cik paghah sibuk je nak ter'inspired' bagai dengan mereka yang dari negara luar..hijabista negara sendiri kan apa kurangnya ada yang lebih mengikut syarak lagi?  

yup..betul..even Malaysia sendiri ramai hijabista yang memang stylo habis..tapi hati cik paghah dah memang truly inspired oleh mrs. fifi alvianto ni..doh nuk wak guane?  
suka hati kita arr....bweekk...=p


suka sangat tengok dengan cara beliau memvariasikan cara berhijab dengan sangat menarik (sila google blog & website beliau kalau xpercaya dan nak tengok lebih gambar) 
dan mungkin dengan cara ini boleh menarik minat lebih ramai lagi wanita untuk berhijab..

I really believe..walaupun sedikit demi sedikit..dan walaupun pada mulanya ramai yang terdetik hati untuk berhijab kerana fesyen tetapi insyaAllah...mudah-mudahan akan ramai lagi berhijab dengan mengikut syarak dan dengan hati yang ikhlas kerana Allah..

tetapi kawan-kawan..jangan lah tetapkan niat untuk berhijab itu kerana fesyen atau pun its like "in thing" masa sekarang..tetapkan lah niat dari awal berhijab hanya kerana 
Allah taala..

(^_^)

p/s: doakan kita boleh kurus macam fifi alvianto ni taw..hiufff~


tata!






No comments:

Post a Comment