Labels

Labels

:: Kalau Comel Click Ler::

Monday, January 23, 2012

CRAZYnesss!!

Gong Xi..Gong Xi..Gong Xi Ni yak!!

Happy Chinese New Year for those who celebrate it..(^_^)v
 
ang pau lai..lai..

and for those who are not..marilah baca blog saya..hehehe..=p



cuti 4 hari bersempena tahun baru cina memang amat mengujakan..terutama sekali bagi mereka yang bekerja..bagi yang tak bekerja tu rasa macam biasa je..biasa je..cuma kat rumah ramai sikit orang..hewhew... cuti-cuti panjang ni memang sinonim dengan majlis perkahwinan teman-teman..ada yang jemput ada yang tak..yang jemput pulak kalau yang berdekatan tu ku langkahkan jua kaki..tapi jauh2 kirim salam je lah hanya doa yang dapat ku kirimkan dari jauh (pergh ayat dia..)  
 
 
 
lalu..dalam hati pun berkata
dah kawin dah korang..aku je belum lagi..(ayat pasrah~hehehe)


ayat orang tak bekerja memang macam ni..hewhew..ok la..sebagai seorang jobless yang vogue..aku pun dah fed-up dengan kehidupan sehari-hari yang membosankan..bukak email..tgk jobstreet..apply..jobstreet reply..sorry..the position is closed..damn! 

bukak facebook..5 notification yang aku 'hagak' memang notification dari mereka2 yang bisnes online..
 damn no 2!!
 
kawan2 kat facebook memang "rajin" nak bertegur sapa dengan aku melainkan aku telah membuat sesuatu yang menggemparkan..(please notice the "inverted comma")

dari aku sakit hati dan sakit jiwa sorang2..aku pun telah mengaktifkan diri untuk menyertai pelbagai aktiviti yang dapat menyeronokkan diri sendiri..seperti masuk segmen dalam majalah, masuk online contest, join grooming workshop la, beli voucher murahla..haha! kalau dulu memang tak la kan aku buat semua ni tapi bila dah buat memang best!!
 
I thought memandangkan diri ku ini tengah free sesangat..lebih baik aku mencurahkan tenaga dan kreativity yang ada untuk benda-benda seperti ini..bila lagi aku nak dapat peluang buat semua benda ni...bila dah start keje nanti mesti takde masa dah..dan apa yang paling best ialah usaha aku tak sia2..Alhamdulillah..so far I succeed to make myself been featured in IN-TREND magazine January 2012 and I've won a super-cute luggage bag from KOTEX contest!!

TADAAAA..!!!

GILA xj0in bila nampak benda comel ni..!!
but I'm not lucky enough to won the first prize which is a trip to LONDON + PARIS (yes..yes..it's jaw dropping) and the second prize which is also a trip to KOREA (okeh..boleh tutup mulut sekarang) mungkin depa tau aku ni xbekerja so takde duit nak menanggung perbelanjaan di sana lalu hanya memberikan ku bag comel ini sebagai ganti..tapi cukup untuk membuatkan aku tersengih-sengih seperti orang angau mula-mula jatuh cinta..(^_^)v
(pengsan 8 saat lepas baca ayat sendiri..hewhew..)

benda-benda seperti ini jugalah yang telah membuatkan mak dan abah aku berkata-kata...
"diam-diam je kau ni kak.."
mestilah diam2..kalau bising2 mesti TARAPAPA (xde apa2..)
 
dan bilik inilah modus operasi saya..

"SAYA SAYANG BILIK SAYA"

~tetibe~

dan sekarang..aku masih lagi dalam misi untuk mencari-cari lubang rezeki yang tidak diketahui untung nasib nya kelak...melabur sikit xde salahnya..it's like giving a challenge to yourself and it is my new hobby..
 
 
CRAZY..? maybe..but its FUN!!

till then..

(p/s: saya suka lelaki bermisai...ka$shing..Ka$hing..hehe)

No comments:

Post a Comment